Tytuł: Budowanie zaangażowania pracowników. Zestaw narzędzi
Autor: R. McGee, A. Rennie
Spis treści
Podziękowania
O autorkach
Wstęp
Jak korzystać z zestawu narzędzi
CZĘŚĆ 1. PODSTAWY ZAANGAŻOWANIA
Część 1.1. Moduł 1 – biznesowe uzasadnienie zaangażowania pracowników
Narzędzie 1. Jak inni uzasadniają potrzebę zaangażowania?
Narzędzie 2. Parametry oceny
Część 1.2. Moduł 2 – określenie punktu wyjścia
Narzędzie 3. Zbieranie danych na temat zaangażowania
Narzędzie 4. Tworzenie kwestionariusza oceny zaangażowania
Narzędzie 5. Badanie opinii pracowników
Narzędzie 6. Wywiad z przełożonymi
Narzędzie 7. Badanie opinii klientów
Część 1.3. Moduł 3 – wyjaśnienie podstaw zaangażowania
Narzędzie 8. Określenie celów przedsiębiorstwa
Narzędzie 9. Pułapki, których należy unikać
Narzędzie 10. Rola wartości
Narzędzie 11. Tworzenie deklaracji systemu wartości
Narzędzie 12. Określenie oczekiwań pracodawcy względem pracowników
Narzędzie 13. Zrozumienie oczekiwań pracowników względem pracodawcy
CZĘŚĆ 2. OKREŚLENIE STRATEGII SUKCESU
Część 2.1. Zespoły i ich rola w procesie budowania zaangażowania
Narzędzie 14. Zmotywowany członek zespołu
Narzędzie 15. Zespoły samozarządzające
Narzędzie 16. Zespoły wirtualne
Narzędzie 17. Ocena pracy zespołu
Narzędzie 18. Skuteczne strategie pracy zespołowej
Narzędzie 19. Strategie radzenia sobie ze stresem – zespoły pod presją
Narzędzie 20. Rozrywka w pracy
Część 2.2. Wpływ przełożonego na zaangażowanie pracowników
Narzędzie 21. Inspirowanie pracowników – model Blooma
Narzędzie 22. Budowanie marki przywództwa dla wzrostu zaangażowania
Narzędzie 23. Kluczowe zachowania kadry kierowniczej w procesie budowy zaangażowania
Narzędzie 24. Zarządzanie motywacją w celu zwiększenia zaangażowania
Narzędzie 25. Zespół kierowniczy najwyższego szczebla a zaangażowanie pracowników
Narzędzie 26. Zachowania szkodzące zaangażowaniu
Narzędzie 27. Podtrzymywanie motywacji i zaangażowania w zespołach oraz zarządzanie w okresach silnej presji
Część 2.3. Angażowanie interesariuszy
Narzędzie 28. Identyfikowanie kluczowych relacji i obszarów zaangażowania
Narzędzie 29. „Głos” pracowników
CZĘŚĆ 3. PRZEJŚCIE DO DZIAŁAŃ – ETAP REALIZACJI
Część 3.1. Wyjaśnienie „kontraktu” zatrudnienia
Narzędzie 30. Definicja uczciwego dnia pracy
Narzędzie 31. Czynniki budujące zaangażowanie
Narzędzie 32. Tworzenie deklaracji „całkowitego wynagrodzenia” i jej związek z zaangażowaniem
Część 3.2. Rekrutacja nastawiona na zaangażowanie
Narzędzie 33. Czy istnieje „właściwy” typ pracownika?
Narzędzie 34. Czego warto szukać u potencjalnego kandydata do pracy?
Narzędzie 35. Czego użyć do oceny kandydata, szukając atrybutów zwiększających zaangażowanie pracowników?
Narzędzie 36. Opis stanowiska pracy
Narzędzie 37. Różnice indywidualne
Część 3.3. Nagradzanie i wyrażanie uznania w ramach budowania zaangażowania
Narzędzie 38. Przegląd różnych metod i rodzajów nagradzania oraz ich wpływ na zaangażowanie – które z nich motywują?
Narzędzie 39. Rola zarządzania wynikami i jego związek z zaangażowaniem
Narzędzie 40. Rola kompetencji w obszarze zaangażowani
Narzędzie 41. Radzenie sobie ze słabymi wynikami przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu zaangażowania
Narzędzie 42. Zaangażowanie osób, które uniknęły zwolnień
Narzędzie 43. Wyrażanie uznania i jego związek z zaangażowaniem
Część 3.4. Komunikacja nastawiona na zaangażowanie
Narzędzie 44. Metody i techniki komunikowania celów i oczekiwań
Narzędzie 45. Usprawnianie kanałów i procesów komunikacyjnych
Narzędzie 46. Współpraca i komunikacja z przedstawicielami pracowników
Narzędzie 47. Komunikacja w sytuacji kryzysowej
CZĘŚĆ 4. NAUKA I ZAANGAŻOWANIE
Część 4.1. Warunki zaangażowania
Narzędzie 48. Ocena zewnętrzna metodą scenariuszy
Narzędzie 49. Koncentracja na wewnętrznych procesach
Część 4.2. Zaangażowane przedsiębiorstwo
Narzędzie 50. Zaangażowane przedsiębiorstwo to przedsiębiorstwo, które się uczy
Narzędzie 51. Podejście przedsiębiorstwa do nauki i rozwoju
Część 4.3. Zaangażowana jednostka
Narzędzie 52. Wdrożenie i zaangażowanie
Narzędzie 53. Praca ze strefami komfortu – zdolność uczenia się
Narzędzie 54. Jak osiągnąć stan przepływu (flow)?
Narzędzie 55. Cykle energetyczne
Narzędzie 56. Czy dbamy o zadowolenie „pokolenia Milenium”?
Narzędzie 57. Rozwój kadry kierowniczej w celu zwiększenia zaangażowania
Narzędzie 58. Narzędzie samooceny zdolności kierowniczych
Bibliografia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz