wtorek, 2 października 2012

Budowanie zaangażowania pracowników. Zestaw narzędzi

Tytuł: Budowanie zaangażowania pracowników. Zestaw narzędzi
Autor: R. McGee, A. Rennie



Spis treści

Podziękowania

O autorkach

Wstęp

Jak korzystać z zestawu narzędzi

CZĘŚĆ 1. PODSTAWY ZAANGAŻOWANIA

Część 1.1. Moduł 1 – biznesowe uzasadnienie zaangażowania pracowników

Narzędzie 1. Jak inni uzasadniają potrzebę zaangażowania?

Narzędzie 2. Parametry oceny

Część 1.2. Moduł 2 – określenie punktu wyjścia

Narzędzie 3. Zbieranie danych na temat zaangażowania

Narzędzie 4. Tworzenie kwestionariusza oceny zaangażowania

Narzędzie 5. Badanie opinii pracowników

Narzędzie 6. Wywiad z przełożonymi

Narzędzie 7. Badanie opinii klientów

Część 1.3. Moduł 3 – wyjaśnienie podstaw zaangażowania

Narzędzie 8. Określenie celów przedsiębiorstwa

Narzędzie 9. Pułapki, których należy unikać

Narzędzie 10. Rola wartości

Narzędzie 11. Tworzenie deklaracji systemu wartości

Narzędzie 12. Określenie oczekiwań pracodawcy względem pracowników

Narzędzie 13. Zrozumienie oczekiwań pracowników względem pracodawcy

CZĘŚĆ 2. OKREŚLENIE STRATEGII SUKCESU

Część 2.1. Zespoły i ich rola w procesie budowania zaangażowania

Narzędzie 14. Zmotywowany członek zespołu

Narzędzie 15. Zespoły samozarządzające

Narzędzie 16. Zespoły wirtualne

Narzędzie 17. Ocena pracy zespołu

Narzędzie 18. Skuteczne strategie pracy zespołowej

Narzędzie 19. Strategie radzenia sobie ze stresem – zespoły pod presją

Narzędzie 20. Rozrywka w pracy

Część 2.2. Wpływ przełożonego na zaangażowanie pracowników

Narzędzie 21. Inspirowanie pracowników – model Blooma

Narzędzie 22. Budowanie marki przywództwa dla wzrostu zaangażowania

Narzędzie 23. Kluczowe zachowania kadry kierowniczej w procesie budowy zaangażowania

Narzędzie 24. Zarządzanie motywacją w celu zwiększenia zaangażowania

Narzędzie 25. Zespół kierowniczy najwyższego szczebla a zaangażowanie pracowników

Narzędzie 26. Zachowania szkodzące zaangażowaniu

Narzędzie 27. Podtrzymywanie motywacji i zaangażowania w zespołach oraz zarządzanie w okresach silnej presji

Część 2.3. Angażowanie interesariuszy

Narzędzie 28. Identyfikowanie kluczowych relacji i obszarów zaangażowania

Narzędzie 29. „Głos” pracowników

CZĘŚĆ 3. PRZEJŚCIE DO DZIAŁAŃ – ETAP REALIZACJI

Część 3.1. Wyjaśnienie „kontraktu” zatrudnienia

Narzędzie 30. Definicja uczciwego dnia pracy

Narzędzie 31. Czynniki budujące zaangażowanie

Narzędzie 32. Tworzenie deklaracji „całkowitego wynagrodzenia” i jej związek z zaangażowaniem

Część 3.2. Rekrutacja nastawiona na zaangażowanie

Narzędzie 33. Czy istnieje „właściwy” typ pracownika?

Narzędzie 34. Czego warto szukać u potencjalnego kandydata do pracy?

Narzędzie 35. Czego użyć do oceny kandydata, szukając atrybutów zwiększających zaangażowanie pracowników?

Narzędzie 36. Opis stanowiska pracy

Narzędzie 37. Różnice indywidualne

Część 3.3. Nagradzanie i wyrażanie uznania w ramach budowania zaangażowania

Narzędzie 38. Przegląd różnych metod i rodzajów nagradzania oraz ich wpływ na zaangażowanie – które z nich motywują?

Narzędzie 39. Rola zarządzania wynikami i jego związek z zaangażowaniem

Narzędzie 40. Rola kompetencji w obszarze zaangażowani

Narzędzie 41. Radzenie sobie ze słabymi wynikami przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu zaangażowania

Narzędzie 42. Zaangażowanie osób, które uniknęły zwolnień

Narzędzie 43. Wyrażanie uznania i jego związek z zaangażowaniem

Część 3.4. Komunikacja nastawiona na zaangażowanie

Narzędzie 44. Metody i techniki komunikowania celów i oczekiwań

Narzędzie 45. Usprawnianie kanałów i procesów komunikacyjnych

Narzędzie 46. Współpraca i komunikacja z przedstawicielami pracowników

Narzędzie 47. Komunikacja w sytuacji kryzysowej

CZĘŚĆ 4. NAUKA I ZAANGAŻOWANIE

Część 4.1. Warunki zaangażowania

Narzędzie 48. Ocena zewnętrzna metodą scenariuszy

Narzędzie 49. Koncentracja na wewnętrznych procesach

Część 4.2. Zaangażowane przedsiębiorstwo

Narzędzie 50. Zaangażowane przedsiębiorstwo to przedsiębiorstwo, które się uczy

Narzędzie 51. Podejście przedsiębiorstwa do nauki i rozwoju

Część 4.3. Zaangażowana jednostka

Narzędzie 52. Wdrożenie i zaangażowanie

Narzędzie 53. Praca ze strefami komfortu – zdolność uczenia się

Narzędzie 54. Jak osiągnąć stan przepływu (flow)?

Narzędzie 55. Cykle energetyczne

Narzędzie 56. Czy dbamy o zadowolenie „pokolenia Milenium”?

Narzędzie 57. Rozwój kadry kierowniczej w celu zwiększenia zaangażowania

Narzędzie 58. Narzędzie samooceny zdolności kierowniczych

Bibliografia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz