ZAMÓW OPRACOWANIE NAUKOWE Z ZZL NA: https://marzenapisze.pl/
niedziela, 5 sierpnia 2012
HR - human resources - Marciniak
Autor: red. merytoryczny: Jarosław Marciniak (Autorzy: ALBERT BINDA, ZBIGNIEW KOZAK, MONIKA LEŚNIKOWSKA-MARCINIAK, IWONA SZAKIEWICZ, JAROSŁAW MARCINIAK)
Tytuł: HR - human resources
Wydawnictwo: ABC a Wolters Kluwer business
Miejsce i rok wydania: Warszawa 2011
Spis treści HR - human resources Marciniaka
Rozdział I. Funkcja personalna w organizacji 1.Charakter i istota funkcji personalnej 2.Podział kompetencji w firmach w odniesieniu do zarządzania ludźmi - przykłady rozwiązań (dział personalny, zarząd, menedżerowie) 3.Strategia personalna organizacji
Rozdział II. Administracja i obsługa kadrowa 1.Administracja i obsługa jako punkt wyjścia dla HR 2.Omówienie najważniejszych kwestii związanych z administracją kadrową- podstawy prawne 3.Standardy obsługi kadrowej 4.Standardy pracy kadrowej/standardy stanowisk 5.Regulaminy jako podstawa polityki kadrowej organizacji 6.Przykłady regulacji podstawowych w praktyce kadrowej 7.Ocena działalności działu kadr - obsługa kadrowa, administracja, regulaminy i relacje z podmiotami zewnętrznymi (PIP, sądy pracy) 8.Administracja i obsługa kadrowa a potrzeby i rola kierowników w tym obszarze
Rozdział III. Analiza i planowanie zatrudnienia 1.Analiza i planowanie zatrudnienia w systemie HR współczesnej organizacji 2.Czynniki wpływające na plan zatrudnienia 3.Analiza stanu zatrudnienia- dlaczego jest niezbędna 4.Opisy stanowisk jako podstawowe narzędzie w pracy kadrowej 5.Plan zatrudnienia - narzędzie "kadrowe" i narzędzie "kierownicze" 6.Procedura planowania zatrudnienia 7.Wdrożenie planu zatrudnienia
Rozdział IV. Pozyskiwanie pracowników - rekrutacja 1.Pozyskiwanie/dobór pracowników w systemie HR współczesnej organizacji 2.Co umożliwia sprawne pozyskiwanie i dobór pracowników 3.Rekrutacja wewnętrzna i zewnętrzna - porównanie 4.Wpływ przepisów prawnych na proces rekrutacji 5.Procedura rekrutacyjna 6.Konkurs na stanowisko - zastosowanie w rekrutacji 7.Rozmowy kwalifikacyjne w praktyce rekrutacji 8.Przykładowy zestaw pytań do rozmów kwalifikacyjnych wraz z komentarzem 9.Pozostałe metody stosowane w rekrutacji pracowników 10.Zasady ostatecznego wyboru kandydata
Rozdział V. Adaptacja i integracja 1.Adaptacja i integracja pracowników w systemie HR współczesnej organizacji 2.Kontekst zespołowy procesu adaptacji zawodowej i podmioty realizujące proces adaptacji 3.Adaptacja i integracja pracowników a "budowanie" lojalności 4.Procedura adaptacyjna 5.Zakończenie procesu adaptacji zawodowej w firmie
Rozdział VI. Motywacja płacowa i pozapłacowa - wprowadzenie 1.Motywacja płacowa i pozapłacowa w systemie HR współczesnej organizacji 2.Wynagradzanie pracowników- podstawy prawne 3.Podstawowe pojęcia związane z systemem wynagrodzeń 4.Tworzenie i doskonalenie systemów wynagrodzeń 5.Wewnętrzna analiza wynagrodzeń - punkt wyjścia do poprawy systemu motywacji 6.Stosowane motywatory w praktyce polskich przedsiębiorstw
Rozdział VII. Wynagrodzenie stałe i wartościowanie stanowisk pracy 1.Charakterystyka wynagrodzenia podstawowego - płacy zasadniczej 2.Zmiana wynagrodzeń - zasady 3.Taryfikatory w zarządzaniu płacą zasadniczą 4.Wartościowanie stanowisk 5.Wybrane metodologie wartościowania 6.Przyktad zastosowania Metody Profilowej Wartościowania Stanowisk Pracy
Rozdział VIII. Systemy premiowania 1.Premiowanie - czym jest premia 2.Prowizje i nagrody w systemie premiowania pracowników 3.Tworzenie i wdrażanie systemu premiowania 4.Kafeteryjne systemy wynagrodzeń 5.Przykłady systemów premiowania
Rozdział IX. Szkolenia i rozwój zawodowy 1.Szkolenia i rozwój pracowników w systemie HR współczesnej organizacji 2.Aspekty prawne związane z nowymi przepisami dotyczącymi szkoleń 3.Planowanie szkoleń 4.Rozwój zawodowy pracowników 5.Mentoring i coaching jako specyficzna forma rozwoju pracowników 6.Mobilność pracowników jako alternatywa dla awansów 7.Przykłady dokumentów z obszaru szkoleń i rozwoju
Rozdział X. Ocena pracowników 1.Oceny w systemie HR współczesnej organizacji 2.Procedura/regulamin ocen okresowych 3.Kryteria oceniania 4.Konsekwencje ocen 5.Rozmowy oceniające 6.Przykład kompleksowego systemu ocen
Rozdział XI. Racjonalizacja zatrudnienia 1.Działania optymalizacyjne w systemie HR współczesnej organizacji 2.Podmioty zaangażowane w proces zmian 3.Relacje kierownik- pracownicy w procesie restrukturyzacji 4.Analizy- punkt wyjścia 5.Zestawienie obecnej struktury zatrudnienia z potrzebami - analiza przerostów zatrudnienia, niedoborów w zatrudnieniu oraz luki kompetencyjnej 6.Określenie koniecznych zmian ilościowych oraz jakościowych w zatrudnieniu w poszczególnych jednostkach organizacyjnych 7.Narzędzia ułatwiające optymalizację zatrudnienia - przykłady formularzy do analiz i ocen
Rozdział XII. Redukcja zatrudnienia 1.Zakończenie współpracy z pracownikiem w systemie HR współczesnej organizacji 2.Komunikacja- najważniejszy element procesu zwolnień 3.Rozmowy ze zwalnianymi pracownikami -wskazówki 4.Outplacement - program osłonowy dla zwalnianych pracowników 5.Korzyści z outplacementu 6.Organizacja i przebieg programu outplacementu 7.Usługi składające się na program outplacementu 8.Skuteczność pomocy indywidualnej w programach outplacemenłu
Rozdział XIII. Kontrola i audyt procesów HR 1.Kontrola i audyt w systemie HR współczesnej organizacji 2.Funkcja kontrolna działu personalnego 3.Przygotowanie systemu controllingu personalnego w firmie 4.Miary i wskaźniki w systemie controllingu HR 5.Wdrożenie systemu controllingu w organizacji 6.Pojęcie audytu funkcji personalnej w organizacji 7.Cele audytu funkcji personalnej 8.Korzyści z audytu funkcji personalnej
Rozdział XIV. Budowa wizerunku pracodawcy i marketing personalny 1.Marketing wewnętrzny i zewnętrzny w systemie HR współczesnej organizacji 2.Podstawowe pojęcia związane z wizerunkiem pracodawcy 3.Budowa przewag wizerunkowych w wybranych obszarach HR 4.Rekrutacja i oddziaływanie na ogólny rynek pracy 5.Wspótpracaz uczelniami i szkołami 6.Budowa specyficznych przewag w wizerunku pracodawcy 7.Współpraca HR z PR w obszarze wizerunkowym 8.Charakter zaangażowania HR w budowanie wizerunku 9.Rekomendacje dla współpracy HR z różnymi grupami podmiotów w organizacji 10.Współpraca i zasady komunikacji HR-ze związkami zawodowymi
Rozdział XV. Trendy HR 1.Wymagania wobec działów personalnych - tendencje 2.HR-dla menedżerów i "z menedżerami" 3.HR-właściciel procedur 4.HR a porządek prawny organizacji i kwestia zapewnienia zgodności 5.Różnorodność kontra specjalizacja 6.Przyszłość HR w naszych realiach
Super!
OdpowiedzUsuńBardzo fajny wpis. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuń