HR - human resources - Marciniak
Autor:  red. merytoryczny: Jarosław Marciniak (Autorzy: ALBERT BINDA, ZBIGNIEW KOZAK, MONIKA LEŚNIKOWSKA-MARCINIAK, IWONA SZAKIEWICZ, JAROSŁAW MARCINIAK)
Tytuł: HR - human resources
Wydawnictwo:  ABC a Wolters Kluwer business 
Miejsce i rok wydania:  Warszawa  2011
 
Spis treści  HR - human resources Marciniaka
Rozdział I. Funkcja personalna w organizacji
 1.Charakter i istota funkcji personalnej
 2.Podział kompetencji w firmach w odniesieniu do zarządzania ludźmi -
 przykłady rozwiązań (dział personalny, zarząd, menedżerowie)
 3.Strategia personalna organizacji
 
 Rozdział II. Administracja i obsługa kadrowa
 1.Administracja i obsługa jako punkt wyjścia dla HR
 2.Omówienie najważniejszych kwestii związanych z administracją kadrową- podstawy prawne
 3.Standardy obsługi kadrowej
 4.Standardy pracy kadrowej/standardy stanowisk
 5.Regulaminy jako podstawa polityki kadrowej organizacji
 6.Przykłady regulacji podstawowych w praktyce kadrowej
 7.Ocena działalności działu kadr - obsługa kadrowa, administracja,
 regulaminy i relacje z podmiotami zewnętrznymi (PIP, sądy pracy)
 8.Administracja i obsługa kadrowa a potrzeby i rola kierowników w tym
 obszarze
 
 Rozdział III. Analiza i planowanie zatrudnienia
 1.Analiza i planowanie zatrudnienia w systemie HR współczesnej organizacji
 2.Czynniki wpływające na plan zatrudnienia
 3.Analiza stanu zatrudnienia- dlaczego jest niezbędna
 4.Opisy stanowisk jako podstawowe narzędzie w pracy kadrowej
 5.Plan zatrudnienia - narzędzie "kadrowe" i narzędzie "kierownicze" 
 6.Procedura planowania zatrudnienia
 7.Wdrożenie planu zatrudnienia
 
 Rozdział IV. Pozyskiwanie pracowników - rekrutacja
 1.Pozyskiwanie/dobór pracowników w systemie HR współczesnej organizacji
 2.Co umożliwia sprawne pozyskiwanie i dobór pracowników
 3.Rekrutacja wewnętrzna i zewnętrzna - porównanie
 4.Wpływ przepisów prawnych na proces rekrutacji
 5.Procedura rekrutacyjna
 6.Konkurs na stanowisko - zastosowanie w rekrutacji
 7.Rozmowy kwalifikacyjne w praktyce rekrutacji
 8.Przykładowy zestaw pytań do rozmów kwalifikacyjnych wraz z komentarzem
 9.Pozostałe metody stosowane w rekrutacji pracowników
 10.Zasady ostatecznego wyboru kandydata
 
 Rozdział V. Adaptacja i integracja
 1.Adaptacja i integracja pracowników w systemie HR współczesnej organizacji
 2.Kontekst zespołowy procesu adaptacji zawodowej i podmioty realizujące proces adaptacji
 3.Adaptacja i integracja pracowników a "budowanie" lojalności
 4.Procedura adaptacyjna
 5.Zakończenie procesu adaptacji zawodowej w firmie
 
 Rozdział VI. Motywacja płacowa i pozapłacowa - wprowadzenie
 1.Motywacja płacowa i pozapłacowa w systemie HR współczesnej organizacji
 2.Wynagradzanie pracowników- podstawy prawne
 3.Podstawowe pojęcia związane z systemem wynagrodzeń
 4.Tworzenie i doskonalenie systemów wynagrodzeń
 5.Wewnętrzna analiza wynagrodzeń - punkt wyjścia do poprawy systemu motywacji
 6.Stosowane motywatory w praktyce polskich przedsiębiorstw
 
 Rozdział VII. Wynagrodzenie stałe i wartościowanie stanowisk pracy
 1.Charakterystyka wynagrodzenia podstawowego - płacy zasadniczej
 2.Zmiana wynagrodzeń - zasady
 3.Taryfikatory w zarządzaniu płacą zasadniczą
 4.Wartościowanie stanowisk
 5.Wybrane metodologie wartościowania
 6.Przyktad zastosowania Metody Profilowej Wartościowania Stanowisk Pracy
 
 Rozdział VIII. Systemy premiowania
 1.Premiowanie - czym jest premia
 2.Prowizje i nagrody w systemie premiowania pracowników
 3.Tworzenie i wdrażanie systemu premiowania
 4.Kafeteryjne systemy wynagrodzeń 
 5.Przykłady systemów premiowania
 
 Rozdział IX. Szkolenia i rozwój zawodowy
 1.Szkolenia i rozwój pracowników w systemie HR współczesnej organizacji
 2.Aspekty prawne związane z nowymi przepisami dotyczącymi szkoleń
 3.Planowanie szkoleń
 4.Rozwój zawodowy pracowników
 5.Mentoring i coaching jako specyficzna forma rozwoju pracowników
 6.Mobilność pracowników jako alternatywa dla awansów
 7.Przykłady dokumentów z obszaru szkoleń i rozwoju
 
 Rozdział X. Ocena pracowników
 1.Oceny w systemie HR współczesnej organizacji
 2.Procedura/regulamin ocen okresowych
 3.Kryteria oceniania
 4.Konsekwencje ocen
 5.Rozmowy oceniające
 6.Przykład kompleksowego systemu ocen
 
 Rozdział XI. Racjonalizacja zatrudnienia
 1.Działania optymalizacyjne w systemie HR współczesnej organizacji
 2.Podmioty zaangażowane w proces zmian
 3.Relacje kierownik- pracownicy w procesie restrukturyzacji
 4.Analizy- punkt wyjścia
 5.Zestawienie obecnej struktury zatrudnienia z potrzebami - analiza
 przerostów zatrudnienia, niedoborów w zatrudnieniu oraz luki kompetencyjnej
 6.Określenie koniecznych zmian ilościowych oraz jakościowych w zatrudnieniu w poszczególnych jednostkach organizacyjnych
 7.Narzędzia ułatwiające optymalizację zatrudnienia - przykłady formularzy do analiz i ocen
 
 Rozdział XII. Redukcja zatrudnienia
 1.Zakończenie współpracy z pracownikiem w systemie HR współczesnej organizacji
 2.Komunikacja- najważniejszy element procesu zwolnień
 3.Rozmowy ze zwalnianymi pracownikami -wskazówki
 4.Outplacement - program osłonowy dla zwalnianych pracowników
 5.Korzyści z outplacementu
 6.Organizacja i przebieg programu outplacementu
 7.Usługi składające się na program outplacementu
 8.Skuteczność pomocy indywidualnej w programach outplacemenłu
 
 Rozdział XIII. Kontrola i audyt procesów HR
 1.Kontrola i audyt w systemie HR współczesnej organizacji
 2.Funkcja kontrolna działu personalnego
 3.Przygotowanie systemu controllingu personalnego w firmie
 4.Miary i wskaźniki w systemie controllingu HR
 5.Wdrożenie systemu controllingu w organizacji
 6.Pojęcie audytu funkcji personalnej w organizacji
 7.Cele audytu funkcji personalnej
 8.Korzyści z audytu funkcji personalnej
 
 Rozdział XIV. Budowa wizerunku pracodawcy i marketing personalny
 1.Marketing wewnętrzny i zewnętrzny w systemie HR współczesnej organizacji
 2.Podstawowe pojęcia związane z wizerunkiem pracodawcy
 3.Budowa przewag wizerunkowych w wybranych obszarach HR
 4.Rekrutacja i oddziaływanie na ogólny rynek pracy
 5.Wspótpracaz uczelniami i szkołami
 6.Budowa specyficznych przewag w wizerunku pracodawcy
 7.Współpraca HR z PR w obszarze wizerunkowym
 8.Charakter zaangażowania HR w budowanie wizerunku
 9.Rekomendacje dla współpracy HR z różnymi grupami podmiotów w organizacji
 10.Współpraca i zasady komunikacji HR-ze związkami zawodowymi
 
 Rozdział XV. Trendy HR
 1.Wymagania wobec działów personalnych - tendencje
 2.HR-dla menedżerów i "z menedżerami"
 3.HR-właściciel procedur
 4.HR a porządek prawny organizacji i kwestia zapewnienia zgodności
 5.Różnorodność kontra specjalizacja
 6.Przyszłość HR w naszych realiach
 
 Indeks rzeczowy 
strony do 101, 317-435,533-589, 667-713
 
 
 
          
      
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Super!
OdpowiedzUsuńBardzo fajny wpis. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuń