2.1. Przegląd ogólny uwarunkowań 2.1.1. Uwarunkowania wewnętrzne 2.1.2. Uwarunkowania otoczenia bliższego 2.1.3. Uwarunkowania otoczenia dalszego 2.2. Uwarunkowania rynkowe 2.2.1. Istota i elementy rynku pracy 2.2.2. Równowaga i nierównowaga na rynku pracy 2.2.3. Polityka, instytucje, usługi i instrumenty rynku pracy w Polsce 2.3. Uwarunkowania prawne 2.3.1. Pojęcie i funkcje prawa pracy 2.3.2. Źródła i zasady prawa pracy w Polsce
Rozdział 3. Analiza pracy
3.1. Praca, stanowisko pracy i proces pracy 3.2. Istota i przebieg analizy pracy 3.3. Proces analizy pracy 3.4. Metody analizy pracy 3.5. Wykorzystanie wyników analizy pracy
Rozdział 4. Wartościowanie pracy
4.1. Istota i cele wartościowania pracy 4.2. Metody wartościowania pracy 4.3. Proces wartościowania pracy 4.4. Wykorzystanie wyników wartościowania pracy
Rozdział 5. Analiza zasobów ludzkich
5.1. Istota, rodzaje i zakres analiz zasobów ludzkich 5.2. Analiza struktury zasobów ludzkich 5.3. Analiza płynności i stabilności zasobów ludzkich 5.4. Analiza produktywności, efektywności i kosztów pracy 5.4.1. Analiza produktywności pracy 5.4.2. Analiza efektywności pracy i wynagrodzeń 5.4.3. Analiza kosztów pracy 5.5. Inne obszary prowadzenia analiz zasobów ludzkich 5.6. Pomiar kapitału ludzkiego
Rozdział 6. Planowanie zasobów ludzkich
6.1. Pojęcie, cele i rodzaje planowania zasobów ludzkich 6.2. Proces planowania zasobów ludzkich 6.3. Metody planowania zasobów ludzkich 6.3.1. Metody planowania popytu na zasoby ludzkie 6.3.2. Metody planowania podaży zasobów ludzkich 6.3.3. Metody bilansowania popytu i podaży zasobów ludzkich 6.4. Strategiczne a operatywne planowanie zasobów ludzkich 6.4.1. Strategiczne planowanie zasobów ludzkich 6.4.2. Operatywne planowanie zasobów ludzkich
Rozdział 7. Dobór pracowników
7.1. Istota doboru 7.2. Rekrutacja 7.2.1. Istota i procedura rekrutacji 7.2.2. Rekrutacja ze źródła wewnętrznego 7.2.3. Rekrutacja ze źródła zewnętrznego 7.3. Selekcja 7.3.1. Istota i procedura selekcji 7.3.2. Kryteria badania i oceny kandydatów 7.3.3. Metody badania przydatności kandydatów 7.4. Kompleksowe metody doboru 7.4.1. Metoda ośrodków oceny i ośrodków rozwoju 7.4.2. Dobór przez firmy doradcze 7.4.3. Dobór konkursowy i postępowania kwalifikacyjne 7.5. Przyjmowanie do pracy 7.5.1. Przebieg procesu przyjmowania do pracy 7.5.2. Treść i nawiązanie stosunku pracy 7.6. Adaptacja pracownicza
Rozdział 8. Kształcenie i szkolenie
8.1. Pojęcie kształcenia i szkolenia 8.2. Obowiązki pracodawcy w dziedzinie kształcenia pracowników 8.3. Proces szkolenia 8.4. Metody kształcenia i szkolenia 8.4.1. Zasady i metody 8.4.2. Wybrane metody szkolenia w miejscu pracy 8.4.3. Wybrane metody szkolenia poza miejscem pracy 8.5. Formy szkolenia 8.6. Środki dydaktyczne
Rozdział 9. Ocenianie
9.1. Istota i proces oceniania 9.2. System oceniania pracowników 9.2.1. Cele (funkcje) oceny 9.2.2. Podmiot oceniany i podmiot oceniający 9.2.3. Kryteria oceny 9.2.4. Metody oceny 9.2.5. Narzędzia oceny 9.3. Rodzaje ocen 9.3.1. Oceny bieżące 9.3.2. Oceny okresowe 9.3.3. Oceny incydentalne 9.4. Błędy oceniania 9.5. Zasady oceniania
Rozdział 10. Wynagradzanie i inne świadczenia
10.1. Pojęcie i rodzaje wynagrodzeń 10.2. Funkcje wynagrodzeń 10.3. Wynagrodzenia finansowe i świadczenia pieniężne 10.3.1. Pojęcie płacy 10.3.2. Formy płac 10.3.3. Składniki płacy 10.3.4. Wynagrodzenia bieżące pozapłacowe i dochody odroczone 10.3.5. Świadczenia pieniężne 10.4. Wynagrodzenia pozafinansowe i s'wiadczenia niepieniężne 10.4.1. Wynagrodzenia pozafinansowe 10.4.2. Świadczenia niepieniężne 10.5. Systemy wynagradzania
12.1. Bezpieczeństwo i higiena pracy 12.1.1. Zagrożenia w pracy i ich źródła 12.1.2. Obowiązki firmy w zakresie bhp i nadzór zewnętrzny nad bhp 12.1.3. Wypadki przy pracy i choroby zawodowe 12.1.4. System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy 12.2. Zarządzanie czasem pracy 12.2.1. Pojęcie czasu pracy 12.2.2. Norma i wymiar czasu pracy 12.2.3. Elementy zarządzania czasem pracy w przedsiębiorstwie 12.3. Kształtowanie porządku w firmie
Rozdział 13. Zbiorowe stosunki pracy i partycypacja pracownicza
13.1. Istota zbiorowych stosunków pracy 13.2. Zawieranie układów zbiorowych 13.2.1. Rodzaje, funkcje i treść układów zbiorowych 13.2.2. Procedura zawierania układu zbiorowego 13.3. Rozwiązywanie sporów z pracownikami 13.3.1. Rozwiązywanie sporów indywidualnych 13.3.2. Rozwiązywanie sporów zbiorowych 13.4. Partycypacja pracownicza 13.4.1. Partycypacja w zarządzaniu 13.4.2. Partycypacja finansowa 13.4.3. Partycypacja w kapitale przedsiębiorstwa
Rozdział 14. Zwalnianie
14.1. Istota i rodzaje zwolnień 14.2. Rozwiązanie stosunku pracy 14.3. Zwykłe zwolnienie indywidualne 14.4. Zwolnienia grupowe 14.5. Zwalnianie monitorowane (outplacement)
Rozdział 15. System informacji personalnej
15.1. Pojęcie i klasyfikacja informacji personalnych 15.2. Istota i elementy systemu informacji personalnej 15.3. Postępowanie z aktami osobowymi
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz