- Analiza i wartościowanie pracy.
 - Czas pracy; formy, modele, wymiar czasu pracy, relacje między skracaniem czasu pracy a zmniejszaniem bezrobocia, zatrudnienie w nietypowych wymiarach czasu pracy i formach. Prawne aspekty czasu pracy.
 - Generalne problemy zarządzania kadrami na przykładzie wybranej firmy.
 - Inwestowanie w kapitał ludzki w firmie.
 - Kobiety – menedżerowie.
 - Koszty pracy; zakładowe koszty pracy, składniki kosztów, kategorie kosztów, optymalizacja zatrudnienia.
 - Kształtowanie zatrudnienia w firmie; planowanie zatrudnienia, metody, optymalizacja zatrudnienia, formy zatrudnienia w zależności od strategii firmy.
 - Marketing personalny; cele, założenia, czynniki marketingu personalnego, wprowadzenie zasad marketingu do strategii firmy.
 - Metody realizacji projektów inwestycyjnych w przedsiębiorstwie
 - Negocjacje jako sposób rozwiązywania konfliktów oraz podstawowy mechanizm osiągania porozumienia.
 - Nietypowe formy zatrudnienia personelu: leasing, outsourcing, tele-praca, itp.
 - Ocena pracy i pracownika; cele, zasady i procedury ocen, kryteria oceny w zależności od ocenianej grupy pracowników, skale ocen, wykorzystanie ocen w procesie kierowania ludźmi.
 - Organizacja działalności personalnej w firmie, cel i zadania, metody Działu Personalnego, organizacja Działu, stosunki z innymi Działami, podstawy prawne administrowania kadrami, dokumentacja Działu, komputerowe wspomaganie administrowania kadrami, metody diagnozy stanu kadrowego w firmie i stosowanych narzędzi.
 - Planowanie karier jako element polityki personalnej.
 - Płacowe i pozapłacowe instrumenty motywowania personelu.
 - Podłoże i przebieg konfliktów społecznych w organizacjach gospodarczych.
 - Pozycja i rola związków zawodowych w przedsiębiorstwie.
 - Problemy zatrudnienia kobiet.
 - Problemy zatrudnienia ludzi starszych.
 - Rekrutacja i selekcja kadr.
 - Restrukturyzacja zatrudnienia; rodzaje restrukturyzacji zatrudnienia, przepisy prawne regulujące restrukturyzację, przebieg procesu restrukturyzacji, warunki skuteczności procesu, programy wsparcia dla zwalnianych pracowników, efektywność procesu restrukturyzacji, doświadczenia polskie w tym zakresie.
 - Rola i zadania profesjonalnego doradztwa personalnego
 - Rynek pracy; uwarunkowania rynku pracy, modele rynku pracy, konkurencyjność a zatrudnienie, problemy bezrobocia – skala bezrobocia, źródła, programy i narzędzia przeciwdziałania bezrobociu, zmiany strukturalne popytu na pracę w Polsce i w Unii Europejskiej.
 - Specyfika zatrudnienia w wybranej branży (administracja, hotel, przemysł, usługi, itp.).
 - Strategiczne zarządzanie kadrami – zarządzanie kadrami a strategia firmy.
 - Style kierowania zespołami.
 - Systemy ocen pracowniczych.
 - Systemy wynagrodzeń w firmie; strategie wynagrodzeń, prawne uwarunkowania wynagrodzeń, struktura wynagrodzeń, nowe formy, kierunki rozwoju systemów wynagrodzeń w Polsce.
 - Szkolenia i doskonalenie personelu jako element zarządzania karierą.
 - Tworzenie i zarządzanie zespołami projektowymi
 - Wartościowanie pracy.
 - Zarządzanie kadrami w gospodarce globalnej
 - Zarządzanie kadrami w okresie zmian – psychospołeczne problemy zmian.
 - Zarządzanie kadrą o wysokim potencjale.
 - Zarządzanie kompetencjami ludzi; ustalenie potrzeb, metody szkoleń, ocena efektywności, planowanie rozwoju zawodowego pracowników. Motywowanie w procesie pracy; modele motywacji, rola motywacji w kierowaniu zasobami kadrowymi, czynniki i instrumenty kształtujące motywację, zasady budowania systemu motywacji.
 - Zarządzanie zasobami ludzkimi w odniesieniu do personelu sprzedażowego
 - Zarządzanie zespołami wielokulturowymi
 - Zatrudnienie młodocianych.
 - Zbiorowe stosunki pracy; prawne uwarunkowania zbiorowych stosunków pracy, rola związków zawodowych, tendencje zmian w układach zbiorowych, udział pracowników w zarządzaniu firmą.
 
niedziela, 24 czerwca 2012
Tematy prac licencjackich z zarządzania zasobami ludzkimi
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz